onsdag 18. mars 2009

Reklamefilm for Sandvika vgs

Vi har nå avsluttet et prosjekt hvor vi skulle lage en reklamefilm for skolen vår, Sandvika vgs. Målgruppen til filmen var de nye elevene som vil starte på Sandvika til høsten. Den første dagen med prosjektet kom jeg og resten av gruppen min opp med flere gode ideer til filmen. Det var flere ting vi måtte ha med og det var viktig at filmen ble informativ, slik at de nye elevene kunne lære noe av den.

Når dagen for filmingen kom ble det hele ganske komplisert. Vi hadde ikke med filmkamera og fikk heller ikke låne ett av skolen. På grunn av dette ble filmen ganske så annerledes enn det vi egentlig hadde planlagt. Det endte med at vi tok bilder av skolen og de forskjellige tingene vi måtte ha med. Etter å ha sett alle de andre filmene, synes jeg dette var ganske dumt siden konseptet vårt var såpass bra! Arez hadde en veldig god idè for en innledning til filmen, så den brukte vi. Slik fikk vi også med litt filming ved siden av alle bildene.

Jeg synes vi fikk til å lage en helt ok film, men at vi kunne gjort utrolig mye mer ut av den. Det var et annerledes og morsomt prosjekt, så jeg håper vi får gjøre noe lignende en annen gang og! Jeg synes oppgaven vi fikk var litt vanskelig for det handlet ikke bare om å ha gode ideer for hvordan å kunne gi de nye elevene et godt inntrykk av skolen vår, men man måtte faktisk være god på filming og diverse dataprogrammer. Kan man dette er det klart man kan lage en bra film! Det var heller ikke alle som hadde tilgang på filmkameraer.

Jeg synes det var to filmer i klassen som var spesielt gode. De var både informative, kreative og hadde musikk. Jeg synes musikk er veldig viktig å ha med i slike filmer, hvis ikke kan det lett bli litt kjedelig. Jeg håper en film fra klassen vår vinner, men gleder meg også til å se filmene til de andre klassene!

Ingen kommentarer: