lørdag 11. oktober 2008

Nynorsk leserinnlegg

I nynorsk fikk vi i oppgave å skrive et leserinnlegg. Jeg syntes oppgaven var ganske vanskelig, og at det å skrive nynorsk i seg selv er vanskelig1 Jeg er ikke særlig positiv til nynorsk, men det er også kanskje fordi jeg ikke er noe flink til det. Så jeg får bare jobbe med det å gjøre mitt beste for å bli bedre!

Det som var bra i nynorsken var innholdet, innledningen og avslutningen, men språket var ikke like bra. Jeg må jobbe med å unngå klammeformer, slå opp flere ord, substantivbøying på enkelte ord og sammensatte ord. Jeg må også jobbe mer med grammatikken generelt. For å forbedre nynorsken min tror jeg det er lurt å lese nynorske bøker. På den måten blir jeg nok mer vant til det og det vil forhåpentligvis bli lettere å skrive nynorsk :)

bildet er hentet fra flickr CC:http://flickrcc.bluemountains.net/

Ingen kommentarer: