lørdag 11. oktober 2008

Norskfaget

Mitt forhold til norskfaget er bra. Jeg har alltid vært glad i å skrive. Jeg liker også å lese bøker, men det er viktig at boken er bra og at jeg lever meg inn i fortellingen! Norsk har alltid vært et av mine sterkeste fag. På skolen har vi fått prøvd oss på forskjellige skrive-sjangere, og det har til tider vært litt utfordrende. Det er ikke alt som er like lett, for eksempel det å skrive et kåseri. Likevel har det vært fint å lære forskjellige måter å skrive og uttrykke seg på.

Det jeg liker godt med norskfaget er at det ikke alltid er en fasit, slik som det er i en del andre fag. Man har muligheten til å si sin egen mening, bruke fantasien og reflektere over stoffet. Jeg tror det blir fint å jobbe med norskfaget fremover og jeg håper jeg får muligheten til å bruke kunnskapen jeg har fra før.

I begynnelsen var jeg ganske skeptisk til dette med blogging. Jeg har aldri blogget før og jeg har heller aldri hatt noe behov for å blogge. Likevel ser jeg lysere på det nå og tror det kan bli en fin variasjon i norsken! Man får muligheten til å være kreativ når man skal lage sin egen blogg, og det er en fin måte å si meningene sine på. Likevel tror jeg det blir en utfordring å blogge aktivt, men jeg skal gjøre mitt beste!












Bildet er hentet fra flickr CC:http://flickrcc.bluemountains.net/

Ingen kommentarer: